Köp- leveransvillkor

Dessa köp- och leveransvillkor gäller när du som kund handlar varor på stably.se, som drivs av Stably AB.

Företagsnamn: Stably AB
Organisationsnummer: 559099-7457
Besöksadress: Spinnerivägen 1, 448 50 Tollered
Postadress: Spinnerivägen 1, Fack 5031, 448 50 Tollered

OBS! Skicka ej returer hit utan använd retursedeln som kom med ditt paket. Har du inte fått en retursedel vänligen kontakta Kundservice.

Tel: 010 - 33 00 367
Mail: kundservice@stably.se 


1. Köp

Du lämnar en bindande order över Internet hos oss (STABLY AB) när du trycker på "Slutför köp" i kassan. Därefter skickar vi automatiskt en preliminär orderbekräftelse till dig via e-post (förutsatt att du lämnat rätt e-postadress). Du kan då kontrollera vad du beställt från oss.

Om något blivit fel vid din order eller om du vill ändra eller avboka, kontaktar du oss via e-post eller telefon inom 6 timmar efter att du lagt ordern (efter den tidpunkten kan vi inte garantera att du kan ändra din order). Däremot har du fortfarande Ångerrätt, se punkten 6.

Om du har skapat ett konto hos oss, kan du alltid gå in och se din order på vår hemsida.

Notera att vi inte ingår avtal med minderåriga utan målsmans godkännande.


2. Priser

Priserna är angivna i vår webshop och är alltid aktuella. Vi förbehåller oss rätten att när som helst justera priserna. Om vi höjer priset när du redan beställt, kontaktar vi dig innan leverans. Du har då rätt att avstå från köpet. Har det du beställt redan skickats från vårt lager så sker aldrig någon prisförändring.


3. Leveransinformation

Om din vara finns på lager, skickas den normalt inom en arbetsdag från våra respektive leverantörer, notera att vi har leverantörer från olika delar av Europa vilket kan påverka leveranstiden (upp till max 10 vardagar). När din order har anlänt och hanterats av oss på vårt lager i Jönköping skickas den sen vidare till ditt postombud. Om du inte mottagit din vara inom 10 vardagar är det en bra idé att kontakta kundservice@stably.se så kollar de upp vad som har hänt med ditt paket. Notera att det vanligtvis tar mellan 7-10 vardagar för ditt paket att levereras till ditt postombud.

Leverans kan ske i flera paket.

Notera att vid utlämning av paket vid serviceställe måste id-kort alltid uppvisas. Bud som hämtar måste visa id-kort för sig själv och även för dig.


4. Betalning

Vi har avtal med Klarna och erjuder Klarna Checkout. Genom Klarna Checkout kan du köpa med ett enda klick. Köpen kan genomföras lika enkelt i mobilen som i datorn. Klarna Checkout erbjuder även fakturabetalning och delbetalning.


5. Garanti och Reklamation

Du har minst 1 års garanti på samtliga produkter (utom förbrukningsvaror som t ex batterier). Längre garantitider än 1 år anges vid de varor som har längre garanti.  

Som privatperson omfattas du även av konsumentköplagen, vilket innebär att du har reklamationsrätt i 3 år.

Garantin gäller inte fel som beror på yttre påverkan eller felaktigt handhavande och inte heller normalt slitage. Rengöring av produkter omfattas inte heller av garantin.

Om du får problem under garantitiden kontaktar du oss. Vi kommer att be dig skicka varan till oss. Vi hänvisar i vissa fall till en lokal auktoriserad verkstad eller så skickar vi dig en förbetald paketavi så att du kostnadsfritt kan skicka den felaktiga varan till en auktoriserad verkstad. Efter åtgärd skickas den direkt hem till dig.

Om du åberopat garanti och det visar sig att inget fel föreligger, eller det är ett fel som inte omfattas av garantin, så måste du betala verkstadens undersökningskostnad samt frakt för återsändande.

Vi svarar inte för skador på annan egendom än levererad produkt. Vi svarar inte heller för skador som åsamkats utomstående på grund av en felaktig produkt eller andra indirekta skador och följdskador.

Tänk på att spara kvittot för inlämnat returpaket (ex vis Postnord/DHL/Schenker/UPS). 

Om vi inte godtar din reklamation kan du alltid vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (www.arn.se).

Om du inte är nöjd med vår service kontaktar du oss vis denna adress kundservice@stably.se.


6. Ångerrätt

Som privatperson har du alltid 14 dagar på dig att ångra ditt köp från den dag du mottagit varan. Vi har rätt att göra avdrag vid återbetalning om produktens skick är sämre än vad som anses normalt för att testa dess funktioner och egenskaper, dvs. ersättning för den värdeminskning som uppstått.

Vi tillämpar konsumentverkets riktlinjer och följer därför Distansavtalslagen och Konsumentköplagen samt Branschreglerna för postorder. Konsumentverket erbjuder en ångerblankett på sin hemsida, konsumentverket.se, som du också kan använda.

Om du ångrar ditt köp, följ instruktionerna så går det både snabbt och smidigt. Det är du som bekostar returfrakten och ansvarar för att varan kommer tillbaka till oss oskadad. Se därför till att varan emballeras väl. Om något skulle hända med varan trots att den emballerats på ett tillfredställande sätt är det fraktfirman som är ersättningsskyldig. Vid retur så återbetalas pengarna senast inom 14 dagar. 

Tänk på att spara kvittot för inlämnat returpaket (ex vis Postnord/DHL/Schenker/UPS).


7. Fel vid leverans/Transportskador

Fel och skador anmäls till oss på telefon 010 - 33 00 367 eller via e-post till kundservice@stably.se. Tänk på att spara allt emballage. Du bör inte lösa ut ett paket som du ser är skadat, även om du tror att innehållet klarat sig. Anmäl istället skadan till transportfirman eller utlämningsombudet.


8. Ej utlösta paket

Ej uthämtade paket debiteras full frakt samt returfrakt + 395 kronor vilket motsvarar de kostnader Stably AB får när köparen ej hämtat ut sina varor. Specialbeställda varor debiteras fulla värdet samt frakt och returfrakt.


9. Produktinformation

Alla produkter är avsedda för användning i Sverige.

Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen som finns i Internetbutiken. Vi kan inte heller garantera att bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.


10. Personuppgifter

Stably AB, org nr 559099-7457 [adress Spinnerivägen 1, 448 50 Tollered, telefon 010 - 33 00 367, mail kundservice@stably.se] är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du som kund lämnar till oss.

Genom att fylla i dina kunduppgifter vid order ger du oss tillstånd till att spara uppgifterna i vårt kundregister. Vi använder informationen endast för att kunna handlägga din order. Din e-postadress används för att sända orderbekräftelser till dig och om vi behöver kontakta dig. De uppgifter du lämnar till oss kommer inte att vidarebefordras eller säljas vidare på något sätt eller i någon form.

Vi skickar ut ett nyhetsbrev och erbjudanden till dig om du kryssar i rutan vid kundvagnen märkt: "Ja tack, jag vill ha nyhetsbrev och erbjudanden".

Notera att vi inte säljer vidare kunduppgifter för direktutskick från andra leverantörer eller företag.

Enligt personuppgiftslagen har du rätt att få del av den information som vi har registrerat om dig. Kontakta i så fall vår kundservice  om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen rättas eller tas bort. 

Please wait...

You've just added this product to the cart:

{{var product.name}}
Till kassan

You've just deleted this product from the cart:

{{var product.name}}

Till kassan